Frequently Asked Questions
Hogyan tudom felvinni az ingatlant, amit ki szeretnék adni?
Bejelentkezés után a menüből kiválasztod az ingatlanjaim pontot, és az oldalon szereplő új ingatlan rögzítése gombbal el tudod kezdeni az ingatlan rögzítését.
Hogyan tudom a bérlőmet meghívni az albérlethez?
Lehetőséged van az ingatlan rögzítése során meghívni a bérlőt, ha ezt kihagytátok semmi gond! Az ingatlanjaim oldalon az ingatlan adatainál van lehetőség bérlőt meghívni.
Hogyan tudok több ingatlant felvinni?
Az Albee alap verziójában egy felhasználó egy ingatlant tud bérbeadni. Hamarosan elérhetővé válik az a funkció is, hogy egyszerre több ingatlant is lehessen kezelni benne. Ha szeretnél értesítést kapni a funkció elérhetőségéről iratkozz fel itt a hírlevelünkre!
Hogyan tudok szerződést rögzíteni?
Ingatlan rögzítés után, az Ingatlanjaim menüpont alatt megjelent ingatlannál elérhetővé válik az Új szerződés rögzítése lehetőség.
Tudok Online szerződést kötni a bérlőmmel?
Az Albee alap verziójában a felhasználók papír alapon tudnak szerződni. Hamarosan elérhetővé válik az a funkció is, hogy a felhasználók tudjanak online szerződni. Ha szeretnél értesítést kapni a funkció elérhetőségéről iratkozz fel itt a hírlevelünkre!
Hogyan tudok díjfizetési kérelmet rögzíteni az Albee rendszerében?
Díjfizetési kérelem kiállításához aktív szerződéses kapcsolattal kell rendelkezned egy másik féllel az Albee rendszerén belül egy ingatlanhoz kapcsolódva. Rögzíteni kell tehát legalább egy ingatlant, amihez tartozik egy Bérlő és egy Bérbeadó is. Ezután mindenki által elfogadott szerződést kell feltölteni a rendszerbe. Ha minden megvan, akkor érhető el a díjfizetési kérelem létrehozása pont. Díjfizetési kérelmet egy adott szerződéshez tudsz rögzíteni. Ha több aktív szerződésed van, először választanod kell, melyik szerződéshez rögzíted azt. Fontos tisztázni, hogy az Albee rendszerében a díjfizetési kérelem nem valódi NAV által elfogadott számlát jelent, hanem valamilyen fizetési kérelmet akár a bérbeadó, akár közüzemi szolgáltató felé. Az Albeeban kiállított bérleti díjról szóló fizetési kérelem nem egyenértékű a bérbeadók által kötelezően kiállítandó számlával. Már dolgozunk azon a funkción, hogy némely esetben pld. bérleti díj, a fizetési kérelemmel egyidőben létrejöjjön a NAV felé kötelezően elkészítendő hivatalos számla is. Ha szeretnél értesítést kapni a funkció elérhetőségéről iratkozz fel itt a hírlevelünkre!
Milyen típusú díjfizetési kérelmeket tudok rögzíteni?
Lehetőség van egyszeri és rendszeres díjfizetési kérelem rögzítésére. Egyszeri díjfizetési kérelem lehet különböző javítások költsége, ismétlődő díjfizetési kérelem lehet pl. a közművek, előfizetések, bérleti díj.
Hogyan tudom vitatni a díjfizetési kérelmet?
Az Albee rendszere jelzi, ha új díjfizetési kérelmet kaptál. Két lehetőséged van ilyenkor, elfogadhatod azt, vagy vitathatod. Ha vitatod, indokolnod kell miért teszed ezt. A díjfizetési kérelem mindaddig vitatás alatt áll amíg mindkét fél el nem fogadja azt.
Meghívtam a bérlőmet, de nem fogadta el a meghívást. Mit tudok tenni?
Az ingatlan adatainál megjelenik a függőben lévő felkérés. Itt ellenőrizheted, hogy helyesen adtad-e meg az adatokat. Lehetőséged van hibás meghívást törölni és új meghívást küldeni a helyes adatokkal. Amennyiben az adatok rendben vannak akkor javasoljuk, hogy vedd fel a kapcsolatot a másik féllel és kérd meg Őt, hogy nézze meg a levelet a SPAM / levélszemét és a Promotion illetve egyéb más e-mail mappákban, mert elképzelhető, hogy a levelünk ott landolt.
Hogyan tudom az ingatlan címét megváltoztatni?
Esetleges félreértések elkerülése végett ingatlan rögzítés után az ingatlan címének a módosítására már nincs mód. Cím módosításához kérjük vedd fel az ügyfélszolgálattal a kapcsolatot.
Mi a különbség a lakás és a ház rögzítése között?
Lakás rögzítése esetén a rendszer enged több ingatlant rögzíteni egy címre, illetve megjelenik az ajtó és emelet választásának lehetősége. Ház esetén ennek rögzítésére nincs lehetőség. Minden esetben fontos a megfelelő ingatlan típus választása. Lakás alatt mi azt az ingatlant értjük ami egy olyan házban található amiben több különálló lakás is van. Ház a mi esetünkben az amiben csak 1 lakás található, egy azonos címen.
Hogyan tudok képeket feltölteni az ingatlanhoz?
Szerződés feltöltése után elérhető ez a funkció. A szerződés adatainak megtekintésénél van egy lehetőség, album létrehozására. El tudod nevezni az albumot, mint pl.: fürdőszoba, konyha, stb... Több képet is tudsz feltölteni egy albumba. Ügyelj arra, hogy minden fontos részlet, jól látszódjon a képeken!
Bérlőként is tudok felvinni ingatlant?
Igen, van lehetőség bérlőként is rögzíteni ingatlant, ilyenkor az ingatlan rögzítése során a Bérlőként használom lehetőséget kell választani.
Hogyan tudom meghívni a bérbeadót az ingatlanhoz?
Lehetőséged van az ingatlan rögzítése során meghívni a bérbeadót, az Ingatlan adatai oldalon a Kapcsolatok pont alatt.
Hogyan tudok szerződést rögzíteni?
Ingatlan rögzítés után, az Ingatlanjaim menüpont alatt megjelent ingatlannál elérhetővé válik az Új szerződés rögzítése lehetőség.
Hogyan tudok díjfizetési kérelmet rögzíteni az Albee rendszerében?
Díjfizetési kérelem kiállításához aktív szerződéses kapcsolattal kell rendelkezned egy másik féllel az Albee rendszerén belül egy ingatlanhoz kapcsolódva. Rögzíteni kell tehát legalább egy ingatlant, amihez tartozik egy Bérlő és egy Bérbeadó is. Ezután mindenki által elfogadott szerződést kell feltölteni a rendszerbe. Ha minden megvan, akkor érhető el a díjfizetési kérelem létrehozása pont. Díjfizetési kérelmet egy adott szerződéshez tudsz rögzíteni. Ha több aktív szerződésed van, először választanod kell, melyik szerződéshez rögzíted azt. Fontos tisztázni, hogy az Albee rendszerében a díjfizetési kérelem nem valódi NAV által elfogadott számlát jelent, hanem valamilyen fizetési kérelmet akár a bérbeadó, akár közüzemi szolgáltató felé. Az Albeeban kiállított bérleti díjról szóló fizetési kérelem nem egyenértékű a bérbeadók által kötelezően kiállítandó számlával. Már dolgozunk azon a funkción, hogy némely esetben pld. bérleti díj, a fizetési kérelemmel egyidőben létrejöjjön a NAV felé kötelezően elkészítendő hivatalos számla is. Ha szeretnél értesítést kapni a funkció elérhetőségéről iratkozz fel itt a hírlevelünkre!
Milyen típusú díjfizetési kérelmeket tudok rögzíteni?
Lehetőség van egyszeri és rendszeres díjfizetési kérelem rögzítésére. Egyszeri díjfizetési kérelem lehet különböző javítások költsége, ismétlődő díjfizetési kérelem lehet pl. a közművek, előfizetések, bérleti díj.
Hogyan tudom vitatni a díjfizetési kérelmet?
Az Albee rendszere jelzi, ha új díjfizetési kérelmet kaptál. Két lehetőséged van ilyenkor, elfogadhatod azt, vagy vitathatod. Ha vitatod, indokolnod kell miért teszed ezt. A díjfizetési kérelem mindaddig vitatás alatt áll amíg mindkét fél el nem fogadja azt.
Hogyan tudok képeket feltölteni az ingatlanhoz?
Szerződés feltöltése után elérhető ez a funkció. A szerződés adatainak megtekintésénél van egy lehetőség, album létrehozására. El tudod nevezni az albumot, mint pl.: fürdőszoba, konyha, stb... Több képet is tudsz feltölteni egy albumba. Ügyelj arra, hogy minden fontos részlet, jól látszódjon a képeken!
Mire jó az Albee?
Az Albee egy olyan felület, amely megkönnyíti az albérlettel kapcsolatos összes teendő, számla és fotó nyilvántartását. Segít továbbá, hogy a Bérlő és Bérbeadó közötti kommunikáció dokumentálva legyen, így később bármilyen vitás eset áll fent, minden adat megvan az Albee-ban. Ezen felül számos érdekes, és hasznos funkció segíti az albérletek bérbeadásával és az albérletben éléssel kapcsolatos teendőket.
Mennyibe kerül a használata?
Az Albee alap funkcióinak használata ingyenes és örökre ingyenes is marad! A rendszerben vannak / lesznek kényelmi szolgáltatások, amelyeket díjfizetés mellett igénybe vehetsz, ha szeretnél. Ha nem, akkor használhatod az Albee alap funkcióit teljesen INGYEN!
Milyen adatokat kell megadnom regisztrációnál?
A regisztrációhoz elegendő a név és az e-mail cím megadása. De regisztrálhatsz Facebookkal és meglévő Google fiókkal is.
Jogilag megvéd az Albee rendszere?
Az Albeeban tárolt adatok biztonságáról és megváltoztathatatlanságáról mi gondoskodunk és szükség esetén egy esetleges jogi ügyben mi az adott feleknek ezeket a tárolt adatokat ki tudjuk adni. Az általunk őrzött adatok sok esetben segítségedre lehetnek, ha jogi problémád lenne akár a bérbeadóval, akár a bérlővel.
Hogyan tudok több ingatlant felvinni?
Az Albee alap verziójában egy felhasználó egy ingatlant tud bérbeadni. Hamarosan elérhetővé válik az a funkció is, hogy egyszerre több ingatlant is lehessen kezelni benne. Ha szeretnél értesítést kapni a funkció elérhetőségéről iratkozz fel itt a hírlevelünkre!
Elfelejtettem a jelszavamat, mit tudok ilyenkor tenni?
Bejelentkezés oldalon (link) tudsz igényelni új jelszót. Javasoljuk továbbá, hogy a profilod oldalon hitelesítsd be a telefonszámodat is. Arra az esetre, ha valamilyen ok folytán nem tudnál hozzáférni a regisztrációkor megadott e-mail címedhez, akkor telefonszámod segítségével tudunk visszaengedni a fiókodba.
Vitás esetem van a másik féllel. Hogyan segít ebben az Albee?
Lehetőséged van az Albee rendszerében a másik féllel írásban egyeztetni és a vitás helyzetet megoldani. Amennyiben nem juttok dűlőre, lehetőségetek lesz a jövőben kérni az Albee Angyal segítségét, aki megpróbál olyan közös nevezőre juttatni benneteket, ami mindkettőtök számára elfogadható. Amennyiben az Albee Angyal sem tud sikeresen közvetíteni közöttetek, akkor a magyar jog szerint tudjátok a vitátokat rendezni.
Vitás esetem van. Hogyan tudom kinyerni az adatokat az Albee-ból?
Az Albee rendszeréből a felhasználók nem tudnak adatokat exportálni. Ennek adatvédelmi okai vannak leginkább. Amennyiben olyan vitás esetetek adódik, amelyhez szükségetek van a rendszerünkben tárolt adatokra, akkor javasoljuk, használjátok erre a közjegyző által hitelesített képernyőképeket. Természetesen hivatalos szervek általi megkeresésre kötelesek vagyunk a hivatalos szerv felé adatszolgáltatásra, amit ilyen esetben természetesen megteszünk!
Hogyan tudom beállítani, hogy ne kapjak ennyi értesítést?
Az Albee rendszerén belül a fontos értesítésekről nem tudsz leiratkozni mivel ezek olyan értesítések, amelyek a szerződéses kapcsolatod problémamentes fenntartása érdekében szükségesek. Olyan értesítésekről amelyek tájékoztató jellegűek és nem igényelnek az értesítéssel kapcsolatos teendőt a részedről, azokat a Profilom menüpontban, az értesítések fül alatt tudod kikapcsolni.